Overzicht veel gestelde vragen Amsterdam webshop

 

 

 


VEELGESTELDE VRAGEN

    1. Hoe bestel ik?

    2. Hoe betaal ik?

    3. Wat zijn jullie betaalmogelijkheden?

    4. Hoe veilig zijn mijn persoonlijke gegevens?

    5. Kan ik mijn bestelling wijzigen?

    6. Kan ik mijn bezorgadres wijzigen?

    7. Wat is de levertijd?

    8. Wat zijn de verzendkosten?

    9. Hoe kan ik retourneren?

    10. Hoe bestel ik een groot aantal?

    11. Kan ik als zakelijke klant bestellen?

    12. Hoe snel betalen jullie terug als ik retourneer?

MEER VRAGEN......

      1. Kan ik filteren op kleur, prijs, grootte, design of merk van een product?

      2. Hoe plaats ik iets in of haal ik iets uit mijn winkelmand?

      3. Heb ik een account nodig om te bestellen?

      4. Hoe kan ik mijn accountgegevens aanpassen?

      5. Kan ik ook achteraf betalen?

      6. Kan ik mijn bestelling afhalen?

      7. Kan ik mijn bestelling volgen?

      8. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. En nu?

      9. Moet ik altijd uitloggen?

      10. Waar kan ik een klacht indienen?


ZOEKEN & VINDEN

Om snel het gewenste product te vinden, hebben wij het assortiment ingedeeld in assortimentsgroepen, rubrieken en thema's. En we hebben de webshop voorzien van een zoekvenster en filters, die je helpen te selecteren. Onder de tab 'cadeau' vind je ook rubrieken zoals 'Amsterdam souvenirs, Typisch NL, Verjaardagscadeau, Vincent van Gogh, Rembrandt van Rijn en relatiegeschenken. Deze rubrieken zullen we steeds actualiseren. 

Zoeken via de menubalk

De verschillende assortimentsgroepen en -categorieën vind je in de menubalk bovenaan iedere pagina. Voorbeeld: Je zoekt een lamp: ga met je cursor naar ‘Wonen’ in de menubalk en er verschijnt een keuzemenu, klik daarin op ‘Lampen’ en al onze lampen zullen verschijnen.

Zoeken met het zoekvenster

Bovenaan de webshop vind je een zoekvenster. Als je in dit venster een zoekwoord, productnaam of naam van een ontwerper intypt en klikt op het 'loepje' in het vakje ernaast, dan doorzoekt de zoekmachine de webshop. Het gebruiken van de zoekbalk werkt goed als je precies weet wat je zoekt of als je een suggestie wilt hebben. Let op: een zoekmachine zoekt alleen de producten met exact hetzelfde woord in de productnaam. Voorbeeld: Je zoekt ‘snijplank’ en al onze snijplanken verschijnen. Broodplanken verschijnen niet. Wil je ook de broodplanken zien, typ dan beide zoekwoorden ‘snijplank broodplank’ in.

Zoeken met filters prijs, kleur, merk, design

Je kunt filteren op prijs, kleur, grootte, design en merk. Met uitzondering van de homepage en de navigatieschermen hebben alle pagina’s in de Amsterdam webshop filters om te selecteren op producteigenschappen. Voorbeeld: Je zoekt een cadeau voor het interieur. Je wilt maximaal € 25 uitgeven. Ga naar de assortimentsgroep ‘Wonen’ en schuif de rechterstip van de prijsbalk naar links. Na een paar seconden verschijnt de pagina opnieuw, maar nu met alleen de producten tot € 25.

Zoeken naar New & Sale

Wij hebben natuurlijk ook aanbiedingen, acties, kortingen en producten in de opruiming. Ben je geïnteresseerd in aanbiedingen? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief, dan ben je als één van de eersten op de hoogte. Heb je de nieuwsbrief gemist? Geen probleem, want bij de category visuals vind je zowel ‘SALE’ en 'NEW IN'. Klik je op de teksten daarvan, dan krijg je een totaaloverzicht van alle producten in de aanbieding of een totaaloverzicht van alle items die we recent aan ons assortiment hebben toegevoegd. Op de assortiments- en productpagina’s herken je de aanbiedingen ook aan de rode ‘Sale’ sticker en de nieuwe producten aan de blauwe 'New' sticker.

Zoeken naar inspiratie

Om te weten wat we ongeveer in huis hebben, hebben we thema’s bedacht om je inspiratie te geven. Op de productpagina’s verschijnt ook ter inspiratie de rubriek ‘aanbevolen’. De rubriek ‘aanbevolen’ is gebaseerd op wat er door klanten het meeste bekeken en gekocht wordt. Verder weten wij dat ontwerpers soms een serie producten maken in een bepaalde stijl. Een combinatie van meer producten in dezelfde stijl geeft fraaie combinaties, laat de producten beter tot hun recht komen en versterkt het effect. Onderaan iedere productpagina attenderen we je op de andere producten van deze ontwerper in de rubriek ‘meer van deze ontwerper’.


BESTELLEN

Om te bestellen, volg je deze 4 stappen:

Stap 1: Selecteer het juiste artikel in de juiste kleur en maat

Kijk welke uitvoering je wilt bestellen: selecteer het design, de kleur of de maat als er meer  uitvoeringen van hetzelfde artikel zijn. Kies dan het aantal artikelen dat je wilt bestellen. Selecteren doe je zo: Het selecteren van de kleur, het design of de maat doe je door met je muis op de grijze balk 'kies een optie' te klikken. Er verschijnt een pull down menu met de verschillende keuzemogelijkheden. Verschijnt er maar 1 keuze, dan zijn de andere keuzemogelijkheden niet (meer) beschikbaar. Selecteer hier jouw voorkeur.

Stap 2: Plaats het artikel in je winkelmand

Plaats het artikel in je winkelmand door te klikken op de groene button ‘in winkelmand’. Als je verschillende kleuren of maten van hetzelfde artikel wilt, dan plaats je die na elkaar in je winkelmand. Een artikel verwijderen of terugkeren naar de winkel doe je zo: Nadat je op de button ‘in winkelmand’ hebt geklikt, verschijnt de pagina ‘winkelmand’ automatisch. Je ziet hier wat er in jouw winkelmand zit. Is er iets fout gegaan? Je verwijdert een artikel uit je winkelmand door in je winkelmand op het witte kruisje in het grijze rondje in de meest rechter kolom te klikken. Wil je nog verder winkelen, klik dan op de tekst 'verder winkelen'. Inwisselen van een cadeau- of kortingsbon doe je zo: Wil je een cadeaubon of een kortingsbon inwisselen, dan kun je dat in je winkelmand doen. Klik op de ‘radiobutton’ om aan te geven dat je de bon wilt inwisselen. Er verschijnt een balk, waar je de code invult. Controleer of je de code correct hebt ingevuld en klik op ‘toepassen’. Het bedrag of de korting wordt direct van het totaalbedrag afgetrokken.

Stap 3: Controleer je bestelling

Ben je akkoord, klik dan op de groene balk ‘naar betalen’.Heb je een cadeaubon, maar deze nog niet ingevuld in stap 2 dan kan dat ook hier. Klik op de ‘radiobutton’ om aan te geven dat je de bon wilt inwisselen. Er verschijnt een balk, waar je de code invult. Controleer of je de code correct hebt ingevuld en klik op ‘toepassen’. Het bedrag of de korting wordt direct van het totaalbedrag afgetrokken.

Stap 4: Betalen doe je zo

Heb je al een account, klik dan rechtsboven op 'inloggen' en jouw contactgegevens verschijnen automatisch. Heb je nog geen account en wil je als gast - dus zonder account - bestellen, vul dan hier je contactgegevens en verzendadres NAUWKEURIG in. Het invullen van correcte gegevens is de verantwoordelijkheid van de klant. Let op dat je aanvinkt of je als Particulier of als Bedrijf bestelt. Bestel je als bedrijf, dan hebben we je bedrijfsnaam en BTW nummer nodig. Zonder bedrijfsnaam bezorgen de meeste vervoerders niet. Controleer je adres. Soms staat je computer, laptop of smartphone ingesteld op 'uitvullen' en dan komen adresgegevens soms dubbel of in verkeerde velden terecht. Bestel je vaker en wil je dat wij jouw contactgegevens bewaren, maak dan een account aan. Hiervoor maak je een eigen wachtwoord. Is het bezorgadres afwijkend van het factuuradres, klik dan de radiobutton aan en vul het bezorgadres in. Kies een betaalwijze. Klik op de groene button ‘betalen’. Je wordt dan verbonden met de betaalpagina van de betaalservice die je hebt gekozen. Een account aanmaken doe je zo: Als je alle contactgegevens hebt ingevuld, vind je links onderaan de pagina een veld ‘account aanmaken’. Als je met je emailadres en een zelfgekozen wachtwoord een account aanmaakt, hoef je de volgende keer dat je bestelt niet opnieuw je contactgegevens aan te maken. Heb je al eens een account aangemaakt, klik dan op het grijze veld rechts bovenaan de pagina. Log in en de webshop zoekt automatisch jouw contactgegevens op. Controleer voor de zekerheid of je gegevens kloppen.


VOORRAAD

Op alle productpagina zie je onder het artikel of het artikel op voorraad is. Producten die niet op voorraad zijn, maar een levertijd hebben, kun je wel alvast bestellen en daarmee reserveren. Bij het product staat dan vermeld wat de levertijd is. Van producten waar bij staat 'niet op voorraad' is bij ons de levertijd nog niet bekend of is het onzeker of er nog nieuwe voorraad komt. Wil je weten wanneer een artikel weer op voorraad komt, mail dan via service@amstory.nl naar onze klantenservice. Zij kunnen je informeren over de voorraad en de leveringen van onze leveranciers. Wij houden van al onze artikelen een minimum voorraad aan. Dit zorgt ervoor dat onze inkoopafdeling gewaarschuwd wordt als een artikel bijbesteld moet worden. Omdat wij een groot aantal producten in ons assortiment hebben die handgemaakt zijn of die in het (verre) buitenland geproduceerd worden, kan het zijn dat er artikelen niet op voorraad zijn. Ook kan het voorkomen dat iemand anders of jij net het laatste artikel in de winkelmand plaatst. De voorraad verspringt dan naar 'niet op voorraad' en het artikel is dan niet meer te bestellen. Overkomt deze situatie jou, neem dan even contact op met onze klantenservice om te kijken hoe we je kunnen helpen.


WINKELMAND

Je winkelmand is net als in een echte winkel een mand waar je je producten in verzamelt. Je plaatst een artikel in je virtuele winkelmand door op de productpagina te klikken op de groene button ‘in winkelmand’. Als je verschillende kleuren of maten van hetzelfde artikel of ook andere artikelen wilt bestellen, dan plaats je die na elkaar in je winkelmand. Elke keer dat je een product aan je winkelmand toevoegt, opent je virtuele winkelmand.  Een artikel verwijderen of terugkeren naar de winkel doe je zo: Nadat je op de button ‘in winkelmand’ hebt geklikt, verschijnt de pagina ‘winkelmand’ automatisch. Je ziet hier wat er in jouw winkelmand zit. Is er iets fout gegaan? Je verwijdert een artikel uit je winkelmand door in je winkelmand op het witte kruisje in de meest rechterkolom naast het product te klikken. Wil je nog verder winkelen, klik dan op de tekst ‘verder winkelen’.


ZAKELIJKE & GROTE BESTELLINGEN

Ben je een zakelijke klant en heb je een geldig KvK-nummer? Dan kun je zakelijk bij ons bestellen. Leg contact met onze klantenservice via b2bservice@amstory.nl. Zij denken graag met je mee en zoeken uit wat de mogelijkheden en levertijden zijn.


BESTELLING WIJZIGEN OF ANNULEREN

Ben je iets vergeten te bestellen of had je er meer van willen hebben? Doe er dan een 2e bestelling achteraan. Ons bestelproces is helemaal geautomatiseerd en wij leveren snel. Als we dit proces onderbreken, neemt het risico van foutieve leveringen enorm toe. Heb je iets verkeerd besteld en wil je de bestelling annuleren, dan raden we je aan om je bestelling binnen 14 dagen te retourneren. Lees bij 'retourneren' hoe je je bestelling terugstuurt. 


JOUW ACCOUNT

Je kunt bij de Amsterdam webshop als gast - dus zonder dat je een account hebt - een bestelling plaatsen. Maar om te kunnen bestellen en betalen bij amstory.nl hebben we een aantal contactgegevens van je nodig. Jouw contactgegevens garanderen jou een zorgvuldige en snelle afhandeling van je bestelling en geven ons ook de nodige garantie. Als je vaker bestelt, dan is het handig om een account aan te maken, zodat je jouw contactgegevens niet steeds opnieuw hoeft in te vullen. 

Inloggen en account aanmaken

Je kunt op 2 plaatsen een account aanmaken. Op iedere pagina in onze webshop in de rechter bovenhoek vind je de knop 'inloggen' en tijdens het betaalproces krijg je ook de mogelijkheid om een account aan te maken. Een account aanmaken voordat je gaat bestellen doe je zo: Klik op de knop 'inloggen' rechts bovenaan een pagina. We vragen je een aantal contactgegevens in te vullen. Heb je deze gegevens en een wachtwoord ingevuld - controleer voor de zekerheid of je gegevens kloppen - klik dan op 'registreren'. Nu ben je als klant bij ons bekend en kun je bestellen.Een account aanmaken tijdens het bestelproces doe je zo: We vragen je een aantal contactgegevens in te vullen. Heb je deze gegevens ingevuld, dan vind je links onderaan de pagina een veld ‘account aanmaken’. Heb je al eens een account aangemaakt, klik dan op de tekst 'log hier in' rechts bovenaan de uitcheckpagina. Log in en de webshop zoekt automatisch jouw contactgegevens op. Controleer voor de zekerheid of je gegevens kloppen. Als je met je emailadres en een zelfgekozen wachtwoord een account aanmaakt, hoef je de volgende keer dat je bestelt niet opnieuw je contactgegevens aan te maken. Wij gaan uiteraard zorgvuldig om met jouw persoonlijke gegevens. Lees hierover meer bij Privacy.

Uitloggen

Als je de Amsterdam webshop verlaat, ben je automatisch uitgelogd. Wil je zeker weten dat je bent uitgelogd, klik dan op 'uitloggen' links onderaan op de pagina 'account'.

Jouw account wijzigen of annuleren

Ben je verhuisd of heb je een andere achternaam gekregen, heb je een ander e-mailadres of een andere reden om je account te wijzen? Je accountgegevens wijzigen of annuleren doe je zo: klik op de tekst 'inloggen' in de rechter bovenhoek van een pagina op de Amsterdam webshop. Vul je e-mailadres en wachtwoord in. De pagina 'mijn account' verschijnt. Hier kun je het overzicht van al je bestellingen zien en via de groene knoppen je contactgegevens, wachtwoord, afleveradres en abonnement op onze nieuwsbrief aanpassen. Hier kun je ook je account verwijderen. We vragen je bij het aanmaken van jouw account om een wachtwoord in te vullen. Dat wachtwoord is persoonlijk en is de sleutel tot jouw account. We raden je aan om geen voor de hand liggend wachtwoord te kiezen, maar eentje met een variatie aan letters, cijfers en kapitalen.

Wachtwoord vergeten

Ben je je wachtwoord vergeten? Dat gebeurt iedereen wel eens. Je wachtwoord herstellen doe je zo: Log in met de knop 'inloggen' in de rechter bovenhoek van een pagina op de Amsterdam webshop. Vul je e-mailadres in en klik op de tekst 'wachtwoord vergeten'. Binnen enkele minuten ontvang je op het e-mailadres dat je hebt opgegeven een mail met een link om je wachtwoord te resetten. Klik op die link en maak een nieuw wachtwoord aan. Dat wachtwoord is persoonlijk en is de sleutel tot jouw account. We raden je aan om geen voor de hand liggend wachtwoord te kiezen, maar eentje met een variatie aan letters, cijfers en kapitalen.


BETALEN

In de Amsterdam webshop kun je eenvoudig winkelen en veilig betalen. We gebruiken een beveiligde SSL-verbinding, waarmee alle privacygevoelige gegevens versleuteld worden verzonden. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het groene slotje vooraan in de adresbalk van je browser (voor de url van onze webshop). CM Payments, een gerenommeerde en betrouwbare Payments Service Provider, verzorgt voor ons het betaalproces. Je winkelt dus veilig en vertrouwd bij de Amsterdam webshop.

Onze betaalmogelijkheden

Om het betalen voor jou zo gemakkelijk mogelijk te maken, bieden wij een ruime keuze aan betaalmogelijkheden aan. Hieronder staan de betaalmogelijkheden opgesomd en uitgelegd.

Via iDEAL

Betalen via iDEAL is veilig en snel. Het is gebaseerd op internetbankieren en lijkt op pinnen. Je rekent af in de vertrouwde online betaalomgeving van je eigen bank. Dit kan zijn: ABN Amro, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Fortis Bank, Knab, Rabobank, Regiobank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot. Alle gegevens staan al klaar en de betaling wordt direct uitgevoerd. Woon je in België, dan kun je voor het betalen via een Belgische bankrekening gebruikmaken van Bancontact / Mister Cash. Zie hieronder.

Met Visa, American Express of Mastercard creditcards

Je kunt bij ons ook betalen met je Visa card, Mastercard of American Express card. Na het kiezen van deze betaalmethode vul je het creditcardnummer, de vervaldatum van de creditcard en de CID/CVC code in. Deze laatste code staat op de achterkant van je creditcard en bevat drie cijfers. Houd je creditcard dus bij de hand.

Met PayPal

Heb je een PayPal-account, dan kun je direct online betalingen doen naar ons PayPal-account. Je betaling wordt online geautoriseerd, zodat je direct weet of de betaling wel of niet is goedgekeurd. 

Achteraf betalen

Betalen via Klarna, Afterpay, met een bankoverschrijving of onder rembours betalen bij aflevering kunnen wij je niet aanbieden.

Betalen vanuit het buitenland. België: Met Bancontact / Mister Cash

Belgische klanten kunnen voor hun betaling gebruikmaken van Bancontact / Mister Cash. Met Bancontact / Mister Cash kun je een bestelling direct afrekenen als je in het bezit bent van een Belgische bankrekening en je bent aangesloten bij Bancontact / Mister Cash. Je kunt betalen met een Bancontact / Mister Cash-kaart en kaartlezer van de volgende banken: AXA Bank, BNP Paribas Fortis, CBC, Dexia, Fintro, ING, KBC, Record Bank en VDK Spaarbank.


TAX FREE BESTELLEN

Woon je permanent buiten de EU, maar ben je op bezoek in Nederland en heb je online geshopt bij ons i de Amsterdam webshop? Vraag dan een Premier Tax Free formulier bij ons aan via service@amstory.nl. De Amsterdam webshop is aangesloten bij Premier Tax Free. Wij sturen je een ingevuld formulier in PDF formaat toe, waarmee je bij het loket van GWK Travelex een stempel kunt ontvangen op je formulier. Met dit gestempelde formulier kun je bij Premier Tax Free je BTW terugvragen. Voorwaarden om je BTW terug te krijgen: 1) je woont permanent buiten de EU, 2) je hebt voor meer dan 50 euro op 1 dag ingekocht, 3) je neemt de aankopen binnen 90 dagen en ongeopend mee naar huis en 4) je hebt een gestempeld formulier van de winkel en het grenswisselkantoor in het land van aankoop. Het loket van GWK Travelex vind je onder andere voordat je door de douane gaat in aankomsthal 3 en nadat je door de douane bent geweest in lounge 3 van luchthaven Schiphol en op verschillende grote treinstations zoals Amsterdam CS.


STORING

Niet kunnen betalen kan een aantal oorzaken hebben. Er kan een technische storing zijn bij een provider, waardoor jouw bank geen contact kan leggen met onze bank. Als dat aan onze bank ligt, dan doen wij er alles aan om dat zo snel mogelijk te herstellen en vragen je de betaling nog eens te doen. Lukt het dan nog niet, neem dan contact op met onze klantenservice via service@amstory.nl of per telefoon naar het Nederlandse telefoonnummer +31 (0)79 363 39 70 (ma t/m vrij 08.30 tot 17.30 uur).


BEZORGEN - ONZE PARTNERS

In de Amsterdam webshop vind je een heel gevarieerd assortiment. We bezorgen dit over de hele wereld. Goed verpakt, op tijd en vriendelijk bezorgd. Dat doen we samen met onze partners.

Dit zijn allereerst de ruim vijftig designers, merken en groothandelaren van wie we producten verkopen. Maar ook de mensen van MISI, PostNL, DHL, GLS, DPD, FedEx die de bestellingen inpakken en bezorgen. Sition, onze webbouwers en Prodos, dat ervoor zorgt dat je ons goed kunt vinden. Speciale vermelding verdient de samenwerking met Amsterdam Merchandising, waardoor we de enige webshop zijn die het hele I amsterdam branded assortiment aanbiedt. Zo zetten we designs, cadeaus en souvenirs uit de Metropoolregio Amsterdam in binnen- en buitenland steviger op de kaart.

Teamwerk dus!

Bezorgkosten & levertijden

De Amsterdam webshop bezorgt over de hele wereld. De kosten daarvan lopen nogal uiteen. Een pakje bezorgen vanuit ons magazijn in Bleiswijk, Nederland is een stuk goedkoper dan wanneer we jouw pakket in Australië afleveren. In het overzicht hieronder kun je in één oogopslag terugvinden wat je voor welk land betaalt en hoeveel dagen na je bestelling we het daar (laten) bezorgen.


Bezorgadres

Wij bezorgen overal, thuis, bij je buren, op kantoor, over de hele wereld. Maar wij bezorgen NIET bij een postbus (postbusnummer) en niet op een straat of postcode/huisnummercombinatie, die niet bekend is bij postcode.nl.

Voor het bezorgen van de bestellingen in Nederland werken wij samen met PostNL, DHL, DPD en GLS. Je kunt je bestelling laten bezorgen op je huisadres, bij je buren, op kantoor en als het een cadeau is, bezorgen we het graag bij degene die jij wilt verwennen. We bezorgen eigenlijk op ieder adres, ook buiten Nederland. Maar het moet wel een adres zijn, waar we jouw bestelling aan een persoon kunnen overhandigen. We bezorgen daarom niet op een postbusnummer. Je bent zelf verantwoordelijk voor het bezorgadres dat je opgeeft. Let daarom goed op of je geen typfout maakt. Tip: kies een bezorgadres waar de kans het grootst is dat er iemand aanwezig is (bij voorkeur iemand die je kent). Zorg ervoor dat het adres goed te vinden en te bereiken is en zorg ervoor dat je de bedrijfsnaam vermeldt als je het op een bedrijfsadres laat bezorgen, want de vervoerders bezorgen het anders niet.

Bezorgadres wijzigen

Heb je een verkeerd bezorgadres opgegeven, dan komt jouw levering automatisch retour. Om het opnieuw te versturen, vragen we je nogmaals de verzendkosten te betalen.


AFHALEN

Een pakket ophalen bij ons magazijn is niet mogelijk. Daar is het magazijn en ons bestelproces niet op ingericht. Een pakket afhalen bij een afhaalpunt van PostNL of een distributiepunt van DHL is (nog) niet mogelijk. Geef dus geen afleveradres op van zo'n afhaalpunt, want het afhaalcentrum weigert het pakket te ontvangen. Ook dan geldt dat het pakket automatisch retour wordt gestuurd en dat we je nogmaals moeten vragen de verzendkosten te betalen voor een nieuwe zending.


BESTELSTATUS - TRACK & TRACE

Zodra jouw bestelling bij ons binnen is, reserveren wij het artikel voor jou. De orders worden kort na de bestelling al verzameld en klaargezet voor transport. Dit proces is volledig geautomatiseerd en gaat zo snel dat er weinig tijd zit tussen jouw bestelling en de verzending. Dat betekent ook dat we geen wijzigingen aan kunnen brengen in je bestelling of bezorgadres. Als jouw bestelling klaarstaat voor verzending, sturen we je per mail een orderbevestiging. Heb je deze bestelbevestiging niet ontvangen, dan zit hij misschien in je spambox of je hebt een foutje in je emailadres gemaakt. We vertellen je vervolgens zo snel mogelijk wanneer wij het pakket denken te verzenden. Zodra wij pakketten hebben aangeboden bij onze verzender, ontvang je een email met een 'Track & Trace' code. Track & Trace is een handige manier om je pakket of zending te volgen. Door het invullen van een nummer en je postcode op de website van PostNL, DHL, GLS of DPD of UPS ben je direct op de hoogte van de verzendstatus. Zo weet je waar je pakket zich bevindt. Je ziet het ook als de zending al onderweg is naar het afleveradres en in sommige gevallen - als je op tijd bent - kun je hier zelf het aflevermoment veranderen.

Niet thuis - Pakket niet ontvangen

Het kan gebeuren dat er op het moment van bezorging niemand thuis is om het pakket in ontvangst te nemen. De bezorgdienst probeert dan de bestelling bij je buren af te leveren. Als dat lukt, vind je een kaart van de bezorgdienst in je brievenbus. Anders probeert de bezorgdienst het de volgende dag te bezorgen. Bij bezorgdienst PostNL werkt het zo: Treffen ze jou en je buren wederom niet thuis, dan kun je jouw bestelling ophalen bij een distributiepunt in de buurt. Daar blijft het 2 weken liggen, zodat je ruim de tijd hebt om het op te halen. Na 2 weken stuurt PostNL het pakket naar ons terug. Is jouw bestelling niet bij je bezorgd en heb je ook geen bericht dat het pakket bij je buren of bij het PostNL-afhaalpunt is afgegeven, neem dan contact op met onze klantenservice via service@amstory.nl.


RETOURNEREN

Is een artikel niet naar wens? Te klein of juist te groot? Valt de kleur tegen of past het niet in je interieur? Functioneert het product niet of is het kapot? Dan kun je jouw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Sommige artikelen kunnen we niet terugnemen. Kijk bij 'uitzonderingen' welke artikelen wij niet kunnen terugnemenen en waarom. Wil je een bestelling terugsturen? Kijk dan bij 'Hoe retourneer ik?'.

Recht van ontbinding (voorheen herroeping)

Wat eerst het herroepingsrecht heette en veelal het recht van retour werd genoemd, heet vanaf 13 juni 2014 het recht van ontbinding. Het recht van ontbinding houdt in dat je een bestelling / koopovereenkomst ongedaan kunt maken. Ben je niet tevreden over een (of meer) artikel(en) en wil je je geld terug? Mail dan naar service@amstory.nl. Je retour is dan aangemeld en je ontvangt het adres voor je retourzending. We zijn natuurlijk nieuwsgierig wat de reden van de retour is, want alle informatie helpt ons te verbeteren. Maar ook zonder reden kun je je aankoop terugsturen*. Je maakt dan gebruik van je recht van ontbinding. Voor het recht van ontbinding geldt een aantal voorwaarden*. Behalve de termijn (bedenktijd) waarbinnen je iets kunt terugsturen, valt een aantal artikelen onder de uitzonderingen.

*Je recht van ontbinding vervalt op het moment dat wij speciaal op jouw verzoek artikelen hebben ingekocht, laten maken of hebben gebundeld, gegraveerd, verpakt of welke andere maatwerkorder dan ook hebben uitgevoerd. Voor een dergelijke maatwerkbestelling hebben wij je dan wel eerst geoffreerd en gewezen op de 'ontbindingsvoorwaarden'.

Bedenktijd

De artikelen die je hebt besteld, kun je op je gemak beoordelen. Je hebt hiervoor 14 dagen bedenktijd. Is een artikel toch niet naar wens, dan kun je dit artikel binnen 14 dagen* na ontvangst terugsturen.

*14 dagen is inclusief zaterdag en zondag.

Retourredenen en uitzonderingen

Het kan gebeuren dat je een artikel hebt besteld dat bij ontvangst toch tegen blijkt te vallen. Dat artikel wil je dan liever terugsturen. Je kunt een artikel terugsturen met de volgende retourredenen:

1: Het artikel is defect of beschadigd aangekomen (stuur alstublieft een email met foto's van de schade en de verpakking, zodat wij kunnen beoordelen wat de ideale oplossing is, rekening houdend met het milieu en de kosten).

2: Het artikel is defect geraakt binnen de garantietermijn (sommige artikelen - meestal electronisch of mechanisch - hebben een garantietermijn).

3: Je hebt een verkeerd artikel ontvangen. De pakbon geeft het goede artikel aan, maar dat artikel zit niet in de levering.

4: Je hebt een verkeerd artikel ontvangen. Het artikel en de pakbon komen overeen, maar dit heb jij niet besteld.

5: Het artikel is niet bruikbaar (deze reden geldt voor electrische apparaten of lampen, waarvoor in verschillende landen verschillende gebruiksnormen gelden).

6: Het artikel voldoet niet aan je verwachtingen.*

7: Zonder opgaaf van redenen.

* We doen onze uiterste best om onze producten zo duidelijk mogelijk te omschrijven onder de specificaties. Veel van onze producten zijn handgemaakt. Deze handgemaakte producten kunnen kleine afwijkingen vertonen in kleur, maat, structuur, vorm of dessin. Bij aankoop van een handgemaakt product, gaat u ermee akkoord dat er kleine afwijkingen kunnen zijn. Afhankelijk van hoe uw scherm is gekalibreerd, kunnen er afwijkingen optreden in de weergave van de kleur van het product. Hiervoor kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden.

Uitzonderingen: Voor speciaal voor u bestelde, geproduceerde of gepersonaliseerde producten zijn de laatste 2 retour redenen niet van toepassing.


HOE RETOURNEER IK EN WAT ZIJN DE RETOURKOSTEN?

Wil je jouw bestelling of een artikel terugsturen? Volg dan de volgende 5 stappen:

1: Vul het retourformulier in (het retourformulier vind je als invulbaar .pdf bestand hieronder). Daarop geef je aan wat je wilt terugsturen. Dit is noodzakelijk voor een goede administratieve verwerking.

Dit retourformulier is een .pdf format en kun je invullen en uitprinten of uitprinten en handmatig invullen. Twijfel je of we jouw bestelling terugnemen, neem dan contact op met onze klantenservice via service@amstory.nl.

2: Stuur het artikel onbeschadigd, in de originele verpakking en met het retourformulier terug naar het retouradres.

Het retouradres vind je op het retourformulier. Knip het label met het retouradres van het retourformulier af en plak het zichtbaar op het pakket. De kosten voor het retourzenden van bestelde maar toch ongewenste producten zijn voor rekening van de klant!

3: Na ontvangst van je retourzending (zorg dat je een track van je retourzending bewaart), sturen wij je (indien voorradig) eenzelfde vervangend product toe of storten wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van je retourzending op je rekening terug.

Inpaktip: Veel van onze producten zijn breekbaar. Gebruik de originele verpakking inclusief het aanwezige verpakkingsmateriaal. Zo verminder je de kans op beschadiging tijdens verzending aanzienlijk.

Hieronder vind je de link naar het retourformulier. Dit retourformulier is een invulbare .pdf. Als je het formulier niet kunt invullen, klik dan bovenaan het formulier op 'openen met een andere pdf lezer'. Lukt het dan nog niet, dan raden we je aan het formulier te printen en handmatig in te vullen. NB: Om je handtekening te zetten moet je het formulier eerst uitprinten.

<a "href=https://hollanddesignandgifts.com/nl/media/pdf/holland-retour-nl.pdf" title="Retourformulier Nederlandstalig" target="_blank">Download het retourformulier NL


ALGEMENE VOORWAARDEN

Wat wij jou beloven, wat je van ons mag verwachten en wat wij van een klant verwachten, staat beschreven in onze algemene voorwaarden.


RESTITUTIE

Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen, controleren wij of de retourzending conform de regels van het 'recht op ontbinding', onze algemene voorwaarden, de garantievoorwaarden en de voorwaarden voor retourneren is gebeurd. Klopt alles, dan storten wij binnen 14 dagen na ontvangst van je retourzending het bedrag van het geretourneerde artikel terug op de bankrekening die correspondeert met de gegevens die je op het retourformulier hebt ingevuld. Wij behouden ons het recht voor om de verzendkosten van het 'heenzenden' alleen terug te betalen als je de complete bestelling hebt teruggestuurd. Bij het retourneren van een beschadigd product vergoeden we de retourkosten van de standaard verzendwijze (bij verzekerd verzenden of express post ontvang je niet het gehele verzendtarief retour, doch het basistarief van je verzendkosten). Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben terug ontvangen.

Om aan te tonen dat je de goederen hebt teruggezonden, kun je een kopie van je volledig ingevulde en ondertekende retourformulier + een kopie van je verzendbewijs mailen naar service@amstory.nl.


GARANTIE

Voor alle producten op onze website geldt dat de wettelijke garantie van toepassing is. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De Amsterdam webshop is verantwoordelijk voor het leveren van een goed product. Een product moet doen wat ervan verwacht wordt. Is dit niet het geval, dan zorgen wij voor herstel of vervanging dan wel voor het terugstorten van het aankoopbedrag als er geen oplossing meer is. Aan het recht op garantie is geen termijn gekoppeld; het ene product gaat immers langer mee dan het andere en van het ene product mag je ook weer meer verwachten dan van het andere. Deze regels staan in de wet vermeld en ook in onze Algemene Voorwaarden. Een product moet dus doen wat jij als koper redelijkerwijs mag verwachten. Een product behoort geen gebreken te vertonen, die niet te verwachten zijn tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik. Kort gezegd doen we er alles aan om te helpen bij een probleem met een via de Amsterdam webshop geleverd product. Als het defect aan het product binnen de garantieregeling van het betreffende product valt, dan zullen wij het product kosteloos vervangen dan wel laten repareren. We vragen je het defecte product naar Amsterdam webshop te sturen. Neem eerst even contact op met onze klantenservice via service@amstory.nl. Dan proberen we de situatie snel op te lossen.


ZAKELIJK

Iedereen met een geldig KvK-nummer kan bij via de Amsterdam webshop zakelijk bestellen. Ons klantteam Zakelijk denkt graag met je mee en neemt je werk uit handen. Je kunt onze Business Service bereiken via b2bservice@amstory.nl.

Speciale gelegenheid

Zoek je een geschenk voor zakenrelaties, voor je personeel of voor partners? Iets voor een speciale gelegenheid of bij een thema? Heb je een grote hoeveelheid nodig? Wil je er een kaartje bij, een lintje omheen of iets op laten drukken? Wij zoeken het allemaal voor je uit en offreren zo snel mogelijk. Je kunt onze Business Service bereiken via b2bservice@amstory.nl.

Offerte en factuur

Voor grote bestellingen van zakelijke partners zullen wij eerst een offerte maken en een factuur sturen, zodat je de BTW terug kunt vragen.


VOLG ONS OOK OP SOCIALE MEDIA

Volg ons op sociale media Facebook, Instagram, Pinterest en Twitter.


NIEUWS & PERS

Nieuwsbrief

De Amsterdam webshop voegt regelmatig nieuw assortiment toe aan de verschillende assortimentsgroepen. Wil je als één van de eersten bericht krijgen van ons nieuws en onze acties? Abonneer je op onze nieuwsbrief. Vul je emailadres in op de balk onderaan de homepage van onze website en bevestig je abonnement door te klikken op ‘aanmelden’. Elke keer dat je de nieuwsbrief ontvangt, krijg je de mogelijkheid om je weer uit te schrijven.

Pers


OVER DE AMSTERDAM WEBSHOP | ALLEMAAL AMSTERDAM DESIGN

Amsterdamse merken in de Amsterdam webshop

Voor iedereen die houdt van Amsterdam en de regio: neem een stukje van de stad mee in je leven! Maak je familie, vrienden óf jezelf blij met typisch Amsterdamse cadeaus – van een I amsterdam fietstas tot stoer en origineel Dutch design. Zo heb je iets moois waar je zelf blij van wordt, of een cadeau waar je je dierbaren thuis een plezier mee doet.

Ambachtswerk met een verhaal

Je vindt bij ons producten van ambachtelijke makers uit Amsterdam en omstreken. Woon- en modeaccessoires en fashion - altijd zijn het creatieve, unieke ontwerpen van goede kwaliteit. Ze zijn vaak ook geproduceerd in Amsterdam of de regio.

Dutch design voor in huis

Ook dol op Dutch design? Kies dan één van de vele coole designer items van Nederlandse ontwerpers. We hebben ontwerpen van o.a. Iris Nijenhuis, Marcel Wanders en Frederik Roijé. Mooi voor in je eigen huis én een origineel cadeau.

Van I amsterdam tot Rembrandt en Van Gogh items

We hebben een uitgebreide I amsterdam collectie - van fietsbel tot fashion items. Ook de meesterwerken van Hollandse kunstenaars als Rembrandt en Van Gogh kun je jezelf of iemand cadeau doen in de vorm van vazen, kussens, sjaals en nog veel meer.

Tip voor ondernemers: relatiegeschenken

De vele innovatieve designs doen het ook heel goed als relatiegeschenk voor (internationale) zakenrelaties. Zo weet je zeker dat je iets geeft waarin je klanten de creativiteit, handelsgeest en innovatiekracht van onze regio terugzien.


PRIVACY

Onze webshop is geprogrammeerd met Cookies. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden met programmataal voor je computer. Dankzij deze cookies hoef je niet steeds dezelfde informatie in te voeren of te downloaden wanneer je shopt bij de Amsterdam webshop. Dat is handig voor jou. Maar ze zijn ook handig voor ons, want ze leren ons veel over zoek- en shopgedrag. En met die informatie kunnen wij ons assortiment, onze acties en aanbiedingen en de inrichting van de website nog klantvriendelijker maken. Je kunt de cookies uitschakelen. Houd er dan wel rekening mee dat de website niet optimaal werkt.

Wanneer je bij de Amsterdam webshop bestelt, vragen we je een aantal persoonsgegevens in te vullen, zoals je naam, adres, woonplaats, emailadres en telefoonnummer. Deze gegevens hebben wij nodig om jouw bestelling te verzenden en je op de hoogte te houden. We gaan met deze gegevens heel zorgvuldig om en garanderen dat deze privé-gegevens ook echt privé blijven. We beloven dat aan jouw en hebben dat ook beloofd aan de Autoriteit Persoonsgegevens (AP), waarbij wij zijn aangesloten. Verder hebben wij onze bedrijfsprocessen kritisch doorlopen en getoetst aan de norm van de internationaal geldende Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), waarover je hieronder meer kunt lezen.


VEILIGHEID & AVG

In de Amsterdam webshop kun je veilig inloggen, winkelen en betalen. Wij gaan heel zorgvuldig om met je persoonsgegevens en garanderen dat deze privé-gegevens ook echt privé blijven. Daarvoor zijn we aangemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). We gebruiken een beveiligde SSL-verbinding, waarmee alle privacygevoelige gegevens versleuteld worden verzonden. Voor het betaalproces werken wij samen met CM Payments, een gerenommeerde en betrouwbare Payments Service Provider. Uiteraad hebben wij onze webshop ook aangemeld bij Thuiswinkel waarborg. Deze onafhankelijke organisatie controleert of wij ons aan de wet- en regelgeving en gedragsregels voor webshops houden. 

De Amsterdam webshop respecteert jouw privacy

Op 25 mei 2018 heeft De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) vervangen. De Wbp vervalt en nieuwe internationale regelgeving geldt om jouw persoonlijke privacy en online veiligheid te waarborgen. Wij informeren je graag over onze aanpak.

Voldoet de Amsterdam webshop aan de normen van de AVG?

Wij hebben de afgelopen periode gebruikt om ons bedrijfsproces en de digitale infrastructuur nogmaals te controleren en te borgen dat deze voldoet aan de AVG. 

Hoe komt de Amsterdam webshop aan jouw gegevens?

Wij verzamelen alleen gegevens die je verstrekt bij het plaatsen van bestellingen, bij het terugsturen van artikelen en bij het aanmelden en gebruiken van onze nieuwsbrieven en sociale media.

Welke gegevens verzamelt de Amsterdam webshop?

Voor het correct uitvoeren van jouw bestelling vragen wij jouw naam, adres, postcode, woonplaats, emailadres en telefoonnummer. Deze gegevens hebben wij minimaal nodig om de bestelling aan je te bevestigen per email en af te leveren op het door jou opgegeven adres. Je telefoonnummer gebruiken we alleen om contact met je op te nemen als er volgens ons iets niet klopt met je bestelling of in de adressering.

Als je een bestelling niet, incompleet of defect ontvangt en je hebt recht op een vergoeding, dan restitueren wij via dezelfde betalingsprocedure als die je voor de betaling hebt gebruikt. Als het te restitueren bedrag hoger is dan het betaalde bedrag, dan moeten wij een alternatieve weg bewandelen, want wij kunnen via onze beveiligde betaalservice niet meer terug storten dan dat er betaald is. Deze situatie doet zich bijvoorbeeld voor als je onterecht retourkosten hebt gemaakt. Wij vragen je dan per mail om een IBAN-nummer.

Wat doet de Amsterdam webshop met de gegevens?

Wij verzamelen alleen gegevens waarmee we bestellingen kunnen versturen en je op de hoogte kunnen houden van de levering of van ons nieuws. Om het terugkerende klanten gemakkelijker te maken, kun je bij onze webshop een account aanmaken. Je persoonlijke gegevens worden dan onthouden, zodat je niet alles opnieuw hoeft in te vullen bij een volgende bestelling. Of je een account aanmaakt of dat je elke keer opnieuw jouw gegevens invoert, bepaal je zelf. Of je ons volgt via de sociale media of via onze nieuwsbrief is ook aan jou. Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven op onze website en via onze sociale media. Via diezelfde kanalen kun je je ook weer afmelden. Meld je je af voor onze nieuwsbrief, dan ontvang je als laatste bericht een bevestiging van de afmelding in je inbox. 

Kun je je gegevens inzien, wijzigen, verplaatsen en/of verwijderen wanneer je maar wilt?

Wanneer je bij de Amsterdam webshop een account hebt aangemaakt, dan kun je je gegevens altijd bereiken en bewerken. Ga naar de Amsterdam webshop en log in (rechts bovenaan de website). Je komt op jouw persoonlijke accountpagina waar jij zelf alle gegevens kunt wijzigen of wissen.

Worden jouw gegevens door ons overgedragen over grenzen of aan andere organisaties?

Wij delen jouw gegevens alleen met onze partners waarmee wij samenwerken om jouw bestelling uit te voeren. Wij werken samen met Mollie Payments in Amsterdam om betalingen en restituties te faciliteren. Zodra je jouw bestelling bij ons plaatst, zend je jouw gegevens via een beveiligd netwerk op een veilige server van onze e-commerce partner Cream in Berkel & Rodenrijs. Jouw bestelling wordt verzameld en verzonden door onze logistieke partner Misi Fulfilment in Bleiswijk. Zij draagt de pakketten over aan een vervoerder om jouw bestelling bij het door jou opgegeven adres af te leveren. Misi werkt met verschillende vervoerders samen. Kijk op misi.nl om te zien welke vervoerder je aan de deur kunt verwachten. Als Nederlands bedrijf werken wij alleen samen met bedrijven binnen Nederland. Jouw gegevens worden daarom door ons niet buiten de Nederlandse grens gebracht.

Hoe veilig is ons netwerk?

Wij zorgen ervoor dat de toegang tot ons netwerk veilig is, regelmatig gecontroleerd en ververst wordt en beperkt blijft tot de medewerkers die jouw gegevens nodig hebben voor het leveren van onze diensten en producten. Zowel bekabelde als draadloze verbindingen zijn alleen toegankelijk voor de medewerkers die bij ons op kantoor of op kantoor bij onze partners werken. Onze wachtwoorden veranderen frequent en voldoen aan de voorschriften van een optimale mix van letters, cijfers, kapitalen en leestekens, zodat we het risico op inbreuk zoveel mogelijk minimaliseren.

Met wie neem je contact op als je belangrijke vragen hebt over de Amsterdam webshop in relatie tot de AVG?

Onze serviceafdeling is de afdeling, die bekend is met het veilig en vertrouwelijk omgaan met persoonlijke gegevens. Als je nog vragen hebt over de AVG of over hoe we met jouw persoonsgegevens omgaan, neem dan gerust contact op met onze afdeling Service via service@amstory.nl.


CONTACT

Openingstijden

Om te bestellen kun je dag en nacht terecht bij de Amsterdam webshop. Onze klantenservice is open:

Maandag tot en met vrijdag

08.30 tot 17.30 uur

Zaterdagen, Zondagen en feestdagen*

gesloten

* Nieuwsjaardag 1 jan./ 2e Paasdag / 4 en 5 mei / Hemelvaartsdag / 2e Pinksterdag / 5 December / 1e en 2e Kerstdag.

KLANTENSERVICE

Onze klantenservice staat graag voor je klaar om je te helpen. Je kunt onze klantenservice mailen via service@amstory.nl of bellen op

Nederland  0031 (0) 79 363 39 70 (maandag t/m vrijdag 08.30 tot 17.30 uur)


BUSINESS SERVICE

Nederland  0031 (0) 79 363 39 70 (maandag t/m vrijdag 08.30 tot 17.30 uur)


KLACHT INDIENEN

Wij hechten veel waarde aan een goede service. Dat jij tevreden bent is voor ons belangrijk, want we zien jou en je familie, buren, collega’s en vrienden graag ook klant worden. Ben je niet tevreden over de verzending, afhandeling of service van de Amsterdam webshop of heb je een klacht over een product, dan willen we dat graag horen. Mail je klacht via service@amstory.nl. Begin je bericht met KLACHT in hoofdletters. We sturen een ontvangstbevestiging van je klacht en binnen 14 dagen ontvang je een inhoudelijke reactie. Als onze reactie jouw klacht niet weg kan nemen, dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. De Geschillencommissie Thuiswinkel is onafhankelijk van Thuiswinkel.org, maar behandelt de geschillen tussen klanten en webwinkels, die lid zijn van Thuiswinkel.org.